Pro usnadnění létání nadšencům, kteří chtějí létat výhradně pro radost s malými a pomalými "ultralajty" byla v devadesátých letech založena Letecká amatérská asociace ČR (LAA). LAA je odpovědná za provoz kategorie sportovních létajících zařízení do maximální vzletové hmotnosti 600 kg. Tato kategorie zahrnuje závěsné kluzáky, motorizované závěsné kluzáky, klouzavé padáky, motorizované padáky a ultralehká letadla s maximální pádovou rychlostí 65 km/h. Protože se předpokládá, že všechna tato letadélka jsou provozována v malých výškách a mimo oblasti s hustým leteckým provozem jsou na jejich piloty kladeny menší požadavky na odbornou způsobilost a tím i na pilotní výcvik. V současnosti poskytujeme výcvik jen pro ultralehká letadla (nikoli pro klouzavé padáky a závěsné kluzáky).
Studenti stráví třicet hodin v učebně a 15 samostudiem, během praktického výcviku následně nalétají minimálně 20 hodin a poté mohou být přihlášeni k teoretické a praktické pilotní zkoušce, kterou provádí pověření inspektoři LAA. Licence pilota ulralehkých letadel opravňuje držitele po přeškolení na příslušný typ létat jakékoliv letadlo s maximální vzletovou hmotností 600 kg, které je jako ultralight nebo LSA (ELSA) certifikované.
Certifikovaných výkonných UL je celá řada (např. P96 Golf, NG5 Bristell, WT9 Dynamic s cestovní rychlostí dosahující 200 km/h a s moderním přístrojovým vybavením) kde se piloti necítí o nic méně pohodlně než v dospělém letounu. Licence vydaná LAA platí téměř ve všech v zemích Evropy, včetně všech našich sousedů.
Stát se pilotem ultralehkého letadla je řešením pro ty, kteří chtějí létat pro radost a vozit sebe plus maximálně jednoho pasažéra z místa na místo, přistávat a vzlétat i na neschválených letištích, nezřídka i na vhodné louce za domem. Prostě levná a bezpečná letecká turistika, pravidelné slety na různých letištích v ČR i cizině, atd. Žádné zvláštní nároky na znalosti, zkušenosti a vedení letové dokumentace, lákají zejména středněvěkou a starší populaci ke koupi vlastního malého letadla, které umožní hodit silniční zácpy za hlavu…
Pilotní výcvik probíhá dle osnovy UL3.
Cena a doba výcviku
Naše letecká škola využívá ultralehké letadlo Bristell. Jsou-li studenti schopni podstoupit intenzivní výcvik, lze celý výcvik zvládnout během čtrnáctidenního soustředění.
Cena za výcvik pilota je 61.575 Kč.
Platba předem se provádí pouze za teorii, ostatní v průběhu výcviku.
Kontaktní telefon pro další informace
733 787 456 p. Švorc - vedoucí letecké školy